Pages

Tuesday, July 7, 2015

PUISI- Kasih pada yang tiada

Mengingatimu
Yang jauh lagi jarang bertemu
Adalah amat perit untukku
tapi hanya itu yang aku mampu
Biar kau kekal di sudut kalbu

Menyayangimu
Kadangkala derita buat diriku
Terseksa dek panahan mata
Yang menjadikan aku buta
Cinta buta tidak kemana
Kerna ku tahu semuanya sia sia

Merinduimu
Tika kau pergi ke lembah bahagia
Pada insan yg bertakhta di dalam jiwa
Tinggal aku membuai rasa
Bahagia dan derita bersama
Tetapi isi hatiku adalah rahsia..

Kerna aku yang memilih..
Untuk menyusuri dasar hati
hati yang punya pemilik abadi..
Yang pasti dijadikan permaisuri
Tidaklah aku berani, atau tega
Meluahkan rasa dan menggangu jiwanya..

Kini aku hampir percaya
Kau tak akan pernah aku miliki
Namun tiada luka yang kau cipta
Hanya sakit di dalam dada

Aku bermimpi suatu cinta..
Dan kau adalah rajanya..
Lalu terjaga dari buaian lena
Namun masih ku ingat mimpinya
Menuai kasih pada yang tiada..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...