Pages

Tuesday, January 25, 2011

selamat hari lahir buat mama....



salam buat mama.
maybe mama x dapat baca blog ana ni, tp xpe, mama sentiasa dalam ingtn ana. selamat hari lahir mama, yang ke 45.. semoga mama panjg umur dan dimurahkan rezeki. x lupa juga di doakan supaya mama sentiasa sihat, bertambah comel..hehe.. dan, the important is, dikurniakan kesabaran yg tinggi dalam menenpuhi dugaan hidup ini. sesungguhnya dugaan2 ini adalah utk meningkatkan keimanan dan darjat hambaNya.
lagi 1, la takhof wala tahzan, innAllahha ma'ana (jgn tkot dan jgn sdih, sesungguhnya Allah bersama kita).menjadi isteri solehah dan zaujah(isteri) yang dikasihi insyaAllah. barakallahhu fik ya ummi. semoga rahmat dan berkat Allah sentiasa bersama mama.you're the best
mum i ever had. nak wish besday mama kat sini.. lg pun mama kat rumah. ana jauh kat kl. insyaAllah nti cuti mid sem ana balik umah ye.. uhibbuki fillah, ya ummi... (sy syg kamu wahai ummi),.dan syg abah, adik2, dan nenek jgk..^^

doakan kejayaan ana kat sini mama....

mukhlisah(yang ikhlas), ana.....

iium blog: Hubungan yang baik antara anak dan ibu bapa akan membawa ke arah keluarga yang bahagia. Islam telah memberikan perhatian yang penting ke atas dua pihak berkenaan. Agama mewajibkan anak-anak mentaati kedua orang tuanya. Sabda Rasulullah yang bermaksud: “Syurga di bawah tapak kaki ibu”.

Anak-anak harus menumpahkan kasih sayang kepada kedua ibu bapa sekalipun ibu bapa kafir dan ingkar terhadap Allah, namun mereka berhak mendapat penghormatan daripada anak-anak mereka. Ini kerana daripada mereka berdualah lahirnya anak-anak ke dunia ini. Anak-anak harus mentaati ibu bapa mereka yang beragama Islam dalam urusan hidup yang tidak bertentangan dengan Islam. Islam melarang keras kita mencela atau memarahi mereka dengan bahasa yang kasar. Kita haruslah menasihati mereka dengan baik dan sopan.

2 comments:

  1. birru alwalidaini.
    anak yang solehah slalu ingat kt walid+walidah. baguss ana..mikan sayang kt ummi ngan abah jgk!! >_<

    ReplyDelete
  2. mikan: syukran... jazakillah... hehe, sape x syg parents.. hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...